Σχέδιο ανασυγκρότησης του οργανισμού σιδηροδρόμων διακηρύττει ο υπουργός μεταφορών.Εγώ προτιμώ να το ονομάσω σχέδιο τελειωτικής κατάλυσης και πλήρους απαξίωσης του δημόσιου εθνικού μεταφορέα(για την Ολυμπιακή ούτε λόγος!).Πρόσεξα σε κάποιο ιστολόγιο τις σχετικές μεταρρυθμίσεις που προσπαθεί το αρμόδιο Υπουργείο να προωθήσει προκειμένου να...εξυγιάνει το νοσηρό σύστημα το οποίο επικρατεί στο εσωτερικό του.Δε διαφωνώ με τα σημεία στα οποία η επιτροπή έχει επικεντρώσει τη μεταρρυθμιστική της απόπειρα-είμαστε άλλωστε όλοι μας μάρτυρες των χαμηλών δεικτών παροχής υπηρεσιών- ,αλλά δε μπορώ να σιγήσω μπρος στον τρόπο που έχει επιλεγεί για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί,με πρώτο τη διαφάνεια στη διαχείριση των οικονομικών στοιχείων του οργανισμού.Σταματώ σε δύο μόνο μέτρα:α)στην αύξηση των κομίστρων σε επίπεδο που αγγίζει ακόμη και το 100% σε ορισμένες διαδρομές,δίχως να διευκρινιστεί αν αφορά και στις υπερ-ταχείες αμαξοστοιχίες,που είναι ήδη ιδιαίτερα υψηλές,και β)στην εθελούσια έξοδο 4.000 υπαλλήλων.Είναι κοινώς αποδεκτό ότι ο οργανισμός μετρά υπερ-άριθμους εργαζόμενους,αρκετά παραπάνω από αυτούς που θα χρειάζονταν για την ικαναποιητική του λειτουργία,κι μάλιστα την ώρα που λίγοι είναι εκείνοι ,οι οποίοι ανταποκρίνονται με συνέπεια στις αρμοδιότητες και τα καθήκοντά τους.Εδώ όμως εγείρεται ένα καθοριστικό ερώτημα:«Για την αμέλεια των εργαζόμενων,που συχνά είναι εγκληματική(μην ανατρέξουμε στα πολυάριθμα ατυχήματα που συνοδεύονταν και με απώλεια ανθρώπινης ζωής...),δεν είναι υπεύθυνοι,πρωτίστως τα ανώτερα στη διοικητική ιεραρχία στελέχη;».Η εθελούσια έξοδος δηλαδή δε θα αφορά στους κουστουμάτους που με δακρύβρεχτα λόγια και περισσή υποκρισία τολμούν να εμφανίζονται στα μέσα ενημέρωσης για να διαβεβαιώσουν την απόδοση ευθυνών την επομένη ενός συμβάντος,αλλά στους τελευταίους τροχούς της αμάξης!Έστω λοιπόν ότι πρόκειται να δρομολογηθεί η απομάκρυνση του αντίστοιχου αριθμού ατόμων από την υπηρεσία˙τι θα γίνει;Αν δεν υπάρχει δυνατή διοικητική ικανότητα,κατάλληλος στρατηγικός σχεδιασμός και κυρίως εξακρίβωση των αποτελεσμάτων ο οργανισμός δε πρόκειται να ανακάμψει και να αποτελέσει έναν από τους κύριους παράγοντες ανάπτυξης της εθνικής μας οικονομίας.Πρέπει επομένως τα διοικητικά στελέχη να διέρχονται από συνεχή αξιοκρατικό έλεγχο,μακριά από κομματικές σημαίες και συμφέροντα τόσο για την παρουσία τους μέσα στον οργανισμό όσο και για τις ικανότητές τους,με παράλληλη εκπαίδευση και ανανέωση του υπαλληλικού προσωπικού,κάτι που απαιτεί φυσικά ισχυρό οικονομικά ασφαλιστικό ταμείο.Και αρχής γενομένης από την αναδιάταξη των αμοιβών και συντάξεων(να μειωθούν επιτέλους τα υπέρογκα χρηματικά ποσά των ανώτατων στελεχών,γιατί δε νομίζω η προσφορά τους να είναι πολύ μεγαλύτερη από τα χαμηλότερα κλιμάκια!!!).Προχωρώ τώρα στο δεύτερο προωθούμενο μέτρο.Άκουσα πρόσφατα τον υπουργό μεταφορών-αυτόν το μαλακάκο...-να προτείνει πως πρέπει οι τιμές των εισητηρίων να προσεγγίσουν τις αντίστοιχες των υπεραστικών γραμμών των λεωφορείων, διευθέτηση που βρίσκει αντίθετη την κοινή γνώμη και βέβαια τσέπη!Τον έχει ενημερώσει κανείς αυτόν ,εκεί κάτω, στη μακρυνή Αθήνα πως δε μπορεί να γίνει σύγκριση στις τιμές των κομίστρων,αφού δε μιλάμε αφενός για παροχή ίδιας υπηρεσίας,δηλαδή μετακίνηση πάνω σε κάτι γραμμές(τα λεωφορεία ξέρεις κινούνται με ρόδες...) και αφετέρου-ας επισημάνουμε και τη μικρή αυτή λεπτομέρεια,γιατί μπορεί να του διέφυγε βρε αδερφέ με τόσες υποχρεώσεις!- για τον ίδιο αριθμό επιβατών;Έστω λοιπόν ότι επικυρώνεται η αντίστοιχη απόφαση(φτου κακιά ώρα...).Ποιός μας διαβεβαιώνει ότι το κοινό θα συνεχίσει να προτιμά τις σιδηρογραμμές απ' ότι τις λεωφορειογραμμές,τη στιγμή που το αντίτιμο που θα οφείλει να καταβάλλει θα είναι συγκρίσιμο;Η κίνηση δηλαδή αυτή,όπως εμένα τουλάχιστον με κάνει να καταλαβαίνω,ανταποκρίνεται στην υποβοήθηση μίας ιδιωτικής επιχείρησης,ακριβώς όπως τα Κ.Τ.Ε.Λ., κι όχι στην ανασυγκρότηση του οργανισμού.Εκτός κι αν έχουν κάπου κρυμμένο το μαγικό ραβδί και μας το κρύβουν για έκπληξη!Ναι,ναι αυτό είναι...Πώς δε το είχα σκεθφεί νωρίτερα;Κατά αυτόν τον τρόπο ελπίζουν να ανακάμψει ο Ο.Σ.Ε.˙χτυπώντας την αμαξοστοιχία με τη μαγική ράβδο.Ας προσέξουν όμως μη τους βγει σε κολοκύθα, γιατί τότε...
0 comments:
Post a Comment