Επαναπροσδιορισμός των εθνικών κρατών


Αφότου τέλειωσαν οι γραπτές εισαγωγικές εξετάσεις(και πρέπει να ομολογήσω πως είναι υπολογίσιμο διάστημα), έχει αρχίσει για μένα ένας ιδιαίτερα επίπονος εσωτερικός αγώνας να κρατηθώ όρθιος,μία προσπάθεια συνεχούς προσδιορισμού των δραστηριοτήτων και του γενικότερου χαρακτήρα μου. Θέλω να πιστεύω πως η επιστήμη την οποία έχω επιλέξει(?) να υπηρετήσω δε πρόκειται να με εγκαταλείψει τουλάχιστον ιδεολογικά, προκειμένου να βρίσκεται εκεί γεμίζοντας την κενή από κάθε είδους γνώση Φυσικής επεξεργασίας παρακαταθήκη μου. Κι η φωνή αυτή όσο και αν ακούγεται να είναι αμέριστη από εγωισμό, αφού θέλησα δίπλα μου δίχως ανταπόκριση συντροφιά, τόσο η δύναμή της ξεθωριάζει στο γκρίζο χρώμα της αίθουσας. Ωστόσο, το να βάλλω μία τελεία εδώ είναι απαραίτητο, γιατί τούτην την πρωινή ώρα η περιπλάνησή μου βαστεί μία διαφορετική πρόθεση. Έχω εξαντληθεί στο σχηματικό κανόνα της δημοκρατίας, αλλά αποτελεί από την άλλη επιταγή να ιστορίσω μία κεντρική για την εικόνα του εξαίρετου αυτού πολιτεύματος έννοια, εκείνη των εθνικών κρατών. Μου είναι προσφιλές να δρομολογώ τη συλλογιστική μου πορεία με ένα στοίχο ερωτήσεων, ώστε να απολήγει για όποιον δυστυχή έτυχε να κρατά αυτή τη λόξα μπροστά του περισσότερο μυαλωμένη και στοχαστική. Καθώς όμως στην τρέχουσα ανάρτηση αδυνατώ να εντοπίσω τις κατάλληλες παρασιωπώ. Εθνικό λοιπόν κράτος έφθασε να συμβολίζει το συσχετισμό δύναμης, μάλλον στρατιωτικής, της ομάδας που έτυχε να κατοικεί σε μία συγκεκριμένη μεριά, της οποίας προηγουμένως έχουν επιμεληθεί της περιχαράκωσης. Και η ισχύς αυτή ανακλάται μέσα από την αντίστοιχη έκταση όχι μόνο του τμήματος που διαθέτουν, αλλά και από το μέγεθος της επιρροής που ασκούν σε παρακείμενες συνήθως περιοχές.Μέσα σε αυτές τις αδικαιολόγητα, και πολλές φορές συναινετικά, ορισμένες παρυφές αναπτύσσουν μία ξέχωρη πολιτισμική και πολιτική συμπεριφορά, χρονικά και ενδεχομένως τοπικά μεταβαλλόμενη,όπως ακριβώς παρατηρείται σε ένα φυσικό σύστημα, που καταγράφεται σε όλες τις πτυχές των δραστηριοτήτων, με επόμενο τη σύσταση μίας ενιαίας, άκριτα αποδεκτής από τους επίγονους, ταυτότητας. Εκείνο που δε μπορώ με σιγουριά και ειλικρίνεια να δηλώσω είναι το ασυνείδητο ή μη της παραπάνω πράξης. Και αυτός ακριβώς ο τρόπος έκφρασης της συλλογικής ιδιοκτησίας οδηγεί σε μία υποδεέστερη διαχείριση των φυσικών πόρων και στη βαθμιαία ταπείνωση του περιβάλλοντος Αν έχουμε αποφασίσει να βαδίσουμε στο δρόμο της καταστροφής,οφείλουμε να αποκλείσουμε κάθε άλλο συνταξιδιώτη. Η αλτρουιστική αυτή προσέγγιση βλασταίνει σήμερα σε όλες εκείνες τις οργανώσεις που έχουν επιδοθεί σε μία καμπάνια ενημέρωσης με μία τελείως ανόμοια μορφή."Πρέπει να διασφαλίσουμε τη διάσωση του πλανήτη για το δικό μας λυτρωμό". Αν και με εμφανή ίχνη εγωκεντρισμού και ματαιοδοξίας, νομίζω,δυστυχώς,ότι συνίσταται στην πιο αποτελεσματική αντήχηση του αρχικού μηνύματος,σε ένα κόσμο που αρέσκεται να ακολουθεί το χρήμα και τα παράγωγά του.Δε θα ήθελα να επεκταθώ στη λειτουργική σημασία του τελευταίου,παρά να επισημάνω την ολοκληρωτική άγνοιά μας σχετικά με τη σύσταση και θεμελίωση του οικονομικού συστήματος.Κι η αμάθεια μας δεσμεύει στο σκοτάδι και τις κακουχίες. Η εξέλιξη και η αναδημιουργία αποτελούν ασφαλείς δείκτες στην πορεία της ακμής, της άνθησης και της ειρηνικής συμβίωσης.Να θεωρήσουμε ωστόσο πως όσο υπάρχουν όρια στα τμήματα γης(που θέλησαν να αποκαλούμε σύνορα), δε πρόκειται να αντικρίσουμε την αλήθεια πίσω από τις περίτεχνα κατασκευασμένες ανακρίβειες.Μία αλήθεια της αλληλεγγύης, της μη διαστρωματωμένης εκπαίδευσης, της χρηματικής απεξάρτησης, της από κοινού ανάπτυξης,πραγματικότητα όμορφη και αψευδή.Να κρατήσουμε επιτέλους τα εθνικά κράτη για την καρδιά μας, και να παραχωρήσουμε σε τούτον τον ταλαιπωρημένο τόπο τα δικαιώματα που του ανήκουν.Να περάσουμε από την εκεχειρία των χαρτιών, σε ένα αυθεντικό αντάμωμα κουλτούρας και πάνω απ΄όλα ανθρωπιάς και αδελφικότητας.Τα διοικητικά σύνορα είναι περίσσια όταν μας ενώνει η ζήτηση όσων,κι όχι εκείνων που μας δίδαξαν να αγαπάμε.

4 comments:

Θα πρεπει να σκεφτεσαι ρεαλιστικα. Εφ'οσον ειμαστε ανθρωποι, ειμαστε επιρεπεις στα λαθη. Οτι κι αν ομορφο μπορει να σκεφτει καποιος, τοσο ασχημα μπορει να το καπηλευτει καποιος αλλος (Βλεπε Σοσιαλισμο, Κομμουνισμο). Δηλαδη οι ομορφες ιδεες παντα υπηρχαν και παντα θα υπαρχουν ομως παντα θα υπαρχουν επισης εκεινοι που θα εκμεταλλευονται τις ιδεες κι ολους τους "αγνους" που πιστευουν σ' αυτες.

B I L L

 

Δέχεσαι πως η πραγματικότητα, όσο και αν ατελώς μπορούμε να την περιγράψουμε, αποτελεί ένα συνταύτισμα γεγονότων σε μία σειρά που μάλλον χαρακτηρίζεται από αδυναμία πρόβλεψης?Δε κατανοώ τον ορισμό του ρεαλισμού..Ίσως σχηματικά να αποτελεί μία από κοινού αποδοχή στην αναπαραγωγή συμβάντων, με τρόπο δυστυχώς, που να ακολουθούμε γενικούς "κανόνες",όπως για παράδειγμα, το ημερήσιο πρόγραμμά μας.Να ενεργούμε μηχανικά ωστόσο αρκετές φορές είναι αναγκαίο, σε μία όμως περιορισμένη κλίμακα. Και ακριβώς σε αυτό το σημείο εντοπίζουμε τη σημασία της εκπαίδευσης και γενικότερης διαμόρφωσης του ανθρώπου. Αν η δράση είναι έμφυτη,τη σκέψη μην την αφήνουμε σε φυσικές τάσεις.Με λίγα λόγια να πάψουμε να πιστεύουμε στην απολυτότητα των πραγμάτων.Κι ένα καλλιεργημένο πνεύμα έχει την υποχρέωση όχι μόνο να την πιστεύει,αλλά να την ενισχύει με όλη τη δύναμή του, να τη διαδίδει με την πολιτική του συμμετοχή, να την διακονεί με όλο του το "είναι".Nα επαναλάβω,κλείνοντας, αν και εσύ είσαι ο αφηγητής,το μολύβι το κρατά ο διπλανός σου.

 

Σιγουρα μια ιδεα σαν κ αυτη,τοσο ριζοσπαστικη κ ακρως ουτοπικη με τα σημερινα δεδομενα θα μπορουσε πραγματοποιηθει αν οπως ανεφερες εσυ παρει ο καθενας μας το μολυβι.Η αληθεια της κρυβεται τοσο στην επαγρυπνιση ημων οσο κ των νεων γενεων...αλλα κανω ενα λαθος...μιλαω για εφαρμογη καποιας ιδεας(ανεξαρτητως περιεχομενου) σε ενα κοσμο π καθε ιδεα εκτος του καπιταλισμου διωκεται σαν φυγας.Συμμεριζομαι την σκεψη σου για ενα κοσμο χωρις κρατικους μικροαστικους κ αλλους περιορισμους,αφιερωμενος στον ανθρωπισμο ωστοσο πιστευω πως η εφαρμογη του οσο αλτρουιστικη κ δν ξερω πως αλλιως να τν ονομασω ειναι μακραν εγγεγραμενη στο dna μας...ο ανθρωπος εχει κατασκευαστει ετσι(θεωρητικα απο το θεο) εχει τη δυνατοτητα τις αλλαγης κ τις προσαρμογης...εχεις δικαιο απολυτο οσον αφορα τη σημαντικοτητα της εκπαιδευσης και θελω να τονισω γενικα το ρολο τις διαπαιδαγωγησης της νεας γενιας ετσι ωστε να ξεφυγει απο τα δεδομενα...αυτα..(βαριομαι να βαλω τονους)


Α.Μ.

 

Γιατί ρε ανώνυμα?Αφού είχες λογαριασμό της Google..Αυτό ακριβώς ήθελα να τονίσω και στο πρώτο μου σχόλιο ως απάντηση στο πρώτο,πως κάθε τί δε μπορούμε να προεικάσουμε αν είναι δυνατό ή αδύνατο να συμβεί,γιατί ακριβώς στο πλείστον αποτελεί τμήμα ενός συστήματος χάους..Και η παρερμηνεία αυτή δυστυχώς παροπλίζει και τα πιο προοδευτικά μυαλά και τα γεμίζει με απαισιοδοξία και δυσπιστία.Και ας το δηλώσω για πρώτη φορά πως θα ήθελα γενικότερα μέσα από τη Φυσική Επιστήμη να περιγράψω πολλές αρχές που σχετίζονται με τον άνθρωπο και την κοινωνία.Να φτιάξουμε μορφές μαθηματικές για οτιδήποτε μας περιβάλλει,μας ανησυχεί και ενδιαφέρει..Μην μακρυγορούμε όμως και κλείνοντας με μία φράση "τα έθνη είναι ένας μουχλιασμένος ετεροπροσδιορισμός".